Vrouwen en krachttraining

Uit mijn persoonlijke ervaring blijkt dat krachttraining voor vrouwen helaas nog niet zo ‘normaal’ is als krachttraining voor mannen. Veel vrouwen vinden het intimiderend of overweldigend om te beginnen met krachttraining en naar een sportschool te gaan. Het trainen in de sportschool kan in het begin als intimiderend worden ervaren. Maar dat is echt niet nodig. Vrijwel iedereen komt naar de sportschool om, net als jij, aan zichzelf te werken en zijn niet bezig met anderen. Laat je niet intimideren, doe je eigen ding en zet door want uiteindelijk ben jij degene die met een trots en zelfverzekerd gevoel de sportschool uitloopt!

Daarnaast zijn sommige vrouwen bang dat ze snel te gespierd worden en er mannelijk uit zullen zien. Om een erg gespierd lichaam te krijgen moet je echt jaren zeer intensief trainen en je voeding geheel aanpassen. Daarnaast maken mannen meer testosteron aan dan vrouwen, dus is het voor een vrouw veel lastiger om heel gespierd te worden. Dus wees niet bang om snel ‘te gespierd’ te worden. Krachttraining zorgt ervoor dat de spieren meer worden geaccentueerd en je lichaam meer gevormd is. Je lichaam wordt dus juist vrouwelijk!

Naast een mooi gevormd lichaam willen veel vrouwen een wat lager vetpercentage. Door het doen van krachttraining verbrand je veel meer calorieën dan bij een cardiotraining. Als je percentage spieren hoger is, is je verbranding ook veel hoger. Dus ook om af te vallen is krachttraining een fantastisch middel.

Krachttraining zorgt er dus juist voor dat je het lichaam krijgt die je graag zou willen. Dus stop met uren op de loopband staan en begin met krachttraining!

Op deze website kan je tips en alle informatie vinden waar je aan moet denken als je begint met krachttraining, hoe je een fitnessschema maakt en waar je op moet letten in je voeding. Dus bekijk de informatie op deze website goed, hou de fit-tips in de gaten en ga ervoor!